Populaire berichten

maandag 28 februari 2011

Danielle Luinge - Moeilijk te relativeren tekeningen

Drawings by Danielle Luinge     <=

Enkele woorden Over de tekeningetjes van Luinge:

Ik volg het werk van Danielle ondertussen al enkele jaren en ontmoette haar voor het eerst op een tentoonstelling in Westmalle waar ik haar werk voor het eerst zag.

Nu, enige tijd later, heb ik nog steeds af en toe contact met haar en vind ik haar werk nu, nog beter dan ooit, vandaar dat ik haar even in the picture wil zetten op deze bescheiden blog.

Hoe ga je  om met de werken van collega-kunstenaars? Dat heb ik altijd een beetje een probleem gevonden omdat ik vind dat je als kijker altijd een beetje een buitenstaander bent. Welnu , ik heb het mezelf gemakkelijk gemaakt door alleen te reageren op kunstwerken waarvan ik jaloers ben dat ik ze zelf niet gemaakt heb.

Wat ik zo enorm vind aan haar werk is dat het zo onwaarschijnlijk onderhuids kruipt. Wrange humor, pittige details, persoonlijke kronkels, melancholische en vertederende beelden, kritische voorstellingen, het oog voor detail en het uitspelen van die details.

Als ik naar haar tekeningen kijk heb ik soms het gevoel dat zij uitbeeld wat ik soms denk over mensen terwijl ik die dingen liever voor mezelf zou houden. Ik ben jaloers op de pretentie, het extroverte karakter en de subtiliteit van die moeilijk te relativeren tekeningen.

Omdat het TE moeilijk was om er 1 beeld uit te pikken om bovenaan de tekst te plaatsen, heb ik een link geplaatst naar haar webalbum.

Veel kijkplezier !
Danielle stelt momenteel tentoon in Cabin in de Volksstraat te Antwerpen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten